Popis funkčnosti a pravidla VDP
O projektu
Smyslem VDP je oživit herní zážitek z jízdy v OMSI či OMSI 2. Funguje to jednoduše - řidič, který chce jezdit pro VDP se zaregistruje na našich stránkách, poté se nechá zaměstnat firmou, která se mu líbí, a pokud chce jezdit, na stránkách VDP si zapíše službu na mapě, kterou jeho VDP vlastní, s vozidlem, které je volné v garáži. Během jízdy dodržuje pravidla silničního provozu, a po skončení jízdy si službu na webu odepíše. Řidič je také povinen hlásit nehody a poruchy, které se mu během jízdy staly. Na konci měsíce řidič odešle profil s jízdami a dostane výplatu. V budoucnu bude možné si za výplatu kupovat osobní doplňky do autobusu. Pokud se na to bude řidič cítit, může si za vydělané peníze založit svou vlastní firmu a neomezeně podnikat. Co se svým VDP uděláte je jen na Vás!
Vzhledem k tomu, že obchod s doplňky je teprve v přípravě, je v současné době všem uživatelům VDP přísně zakázáno provádět jakékoliv úpravy vozidla, které používají k jízdě v systému VDP, která by jakkoliv ovlivňovala výkon vozidla, jeho kapacitu, jízdní vlastnosti, informační či odbavovací systém, či razantně měnila vzhled vozidla, a jakékoliv úpravy mapy obecně. Drobné úpravy (např. nabarvení palubní desky, barva světel v interiéru, nálepky, drobné předměty) povoleny jsou.
Tento systém nemá nic společného s Advanced Omnibus Driver (AOD).
Myšlenka projektu
Projekt navazuje na VDP, které fungovalo na forum.omsi.cz, jehož iniciátory byli lubos1306, Bocko777, DIMI, Dom, Fantomas007, kosak, Pall, shitman a Tomko00. Inspirací pro současný projekt byl dokument „Chronologie ve VDP“ od Jazze. Projekt víceméně vychází z jeho představy modernizace systému VDP.
Časová posloupnost
Byla zvolena chronologická posloupnost, kterou navrhl Jazz. Cituji z jeho textu:
„Možný návrh: Zavedení vyúčtování po jednom (skutečném) měsíci, kdy by se jednalo o „roční vyúčtování“ firmy. Vyúčtování by mohlo probíhat pravidelně poslední víkend měsíce nebo podle data v kalendáři (poslední den v měsíci). V tomto případě by rychlost plynutí času byla stejná jako u čtyřroční varianty:
1 období (skutečný 1 měsíc) = rok
z čehož plyne:
1 skutečný rok = 12 herních let
Znamená to tedy, že se postupně budou přidávat a odebírat typy autobusů v závislosti na herním roce.
Plyne z toho také to, že si musíte datum v OMSI (či OMSI 2) nastavit na takové datum, jaký je právě teď ve VDP. Současné „herní“ datum najdete na hlavní stránce (Úřední desce).
Obecná pravidla
Slušné chování
Od všech uživatelů se očekává alespoň základní znalost gramatiky, typografie a u vedoucích firem i základy ekonomiky pro schopnost fungování v systému VDP.
Prosíme, abyste se zdrželi jakýchkoliv vulgárních, nevhodných, či jinak urážlivých vyjádření ať již na chatu, nebo při vyplňování různých formulářů na této webové stránce.
Společný chat slouží pouze pro potřeby VDP, jakýkoliv off-topic může vyústit až v BAN.
Spamování v soukromé poště je možno nahlásit některé z odpovědných osob. Ti mohou zakázat uživateli další rozesílání pošty.
Duplicitní účty (tzv. multiaccounting) budou bez náhrady zablokovány a obcházení BANu bude trestáno.
Na jednom účtu smí hrát pouze jedna osoba. Sdílení účtu, tedy střídavé hraní více osob na jednom účtu, není povoleno.
Přístupové údaje k účtu se nesmějí prodávat ani jiným způsobem předávat. Každý hráč je odpovědný za zabezpečení svých přístupových údajů a je nabádán, aby si zvolil bezpečné heslo.
Účet musí být ověřen platnou e-mailovou adresou. Pokud by uvedená e-mailová adresa nebyla platná, vyhrazují si administrátoři webu právo účet zablokovat nebo smazat.
Je zakázáno používat vulgární či pohoršující obrázky jako uživatelský avatar.
Každý hráč je povinen jím zjištěné chyby v systému neprodleně ohlásit administrátorům prostřednictvím soukromé zprávy. Kdo systémové chyby zneužije, aby tím pro sebe nebo někoho jiného získal výhodu, musí počítat se zablokováním svého účtu.
Je zakázáno vydávat se za jiného uživatele, vedoucího firmy, úředníka, administrátora apod. nebo jiným uživatelům vyhrožovat sankcemi ze strany těchto osob.
Ochrana osobních údajů
Registrací na stránkách uživatel souhlasí s tím, že jím poskytnuté údaje budou administrátory webu http://vdp.4fan.cz/ (dále jen web) zpracovány jakožto správci v souladu se zákonem č.101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů. Údaje nebudou použity k marketingovým účelům ani poskytnuty osobám třetí strany.
Administrátoři webu si vyhrazují právo kdykoliv libovolně upravit či změnit pravidla fungování webu či jeho obsah.
Dále si administrátoři webu vyhrazují právo nepoužívané účty po přiměřené době smazat.
Přidávání nových vozidel do e-shopu uživateli
K 16.10.2016 mají uživatelé možnost přidávat nová vozidla do e-shopu prostřednictvím formuláře na webu. Za přidání nového vozidla (tj. vozidla, které ještě není v systému zapsáno) schváleného administrátory obdrží uživatel peněžní odměnu ve formě 1000 KčV na herní účet.
Uživatel je při přidávání povinen vyplnit veškerá povinná pole (tedy Značka, Typ, Výroba, Download) a přiložit fotodokumentaci podle vzoru uvedeného pod formulářem.
Odeslaný vyplněný formulář následně projde schvalovacím procesem správce e-shopu, který autobus přidá a odešle odměnu na herní účet uživatele, který formulář odeslal. V případě duplicitního vozidla, formuláře či nevyplněných povinných polí nebude odměna uznána.
Upozornění: Pokud se vozidlo v současné době vyrábí a není oznámena plánovaná doba ukončení výroby, uveďte jako rok "Výroba do" rok 3000.
Pokud má vozidlo několik téměř identických variant, je preferováno, když tento vůz je přidán jako jeden typ s popisem všech možných variant pomocí poznámek.
Pro řidiče
Dopravní nehody
Každý řidič je po skončení služby povinen nahlásit veškeré nehody či poruchy, které se během jeho služby udály. K nahlašování nehod slouží tlačítko Nahlásit nehodu v podsekci Dopravní nehody v sekci Úřední deska. Z jednoduchého formuláře řidič vybere službu, kdy se nehoda udála a typ nehody (kolize s vozidlem (jedoucím či zaparkovaným), chodcem, objektem nebo poruchu autobusu). Následně je třeba popsat, jak k nehodě došlo, udat posudek, zda si řidič myslí, že nehoda vznikla jeho vinou a udat zpoždění, které mu OMSI přidalo po nahlášení nehody in-game (tlačítko pro přivolání policie, popř. tlačítko pro opravu autobusu). V případě, že nehoda bude natolik těžká, že kromě nutnosti zavolání policie bude potřeba i opravit autobus, výsledné zpoždění se sečte! Jako poslední, ovšem velice důležité, je potřeba přidat fotodokumentaci nehody. Na screenshotech ze hry by měla být vidět místa kolize a objekt, se kterým nehoda vznikla. Ideální je i přidat pohled shora na celou nehodu. Alespoň na jednom screenshotu musí být vidět evidenční číslo a SPZ vozidla.
Za zjištění nenahlášené nehody vystavujete svou firmu pokutě 10 000 KčV. Zaměstnavatel má právo tuto částku vymáhat či ji postupně strhávat zaměstnanci z platu.
Hráč je povinen zaplatit své pokuty za nehody. Je možné, aby pokutu nebo její část zaplatila firma za svého zaměstnance, záleží však na vnitřních předpisech firmy. V případě nezaplacení pokuty bude uživatel 2 měsíce od vyřešení nehody předán k vymáhání dluhu s přirážkou finančním úřadem.
Profil řidiče
Každý zaměstnanec si na začátku reálného měsíce vytvoří nový herní profil.
Tento profil na konci reálného měsíce odevzdáte pro potřeby vyúčtování. Profil používejte výhradně pro služby VDP! Pokud jezdíte ve volném čase mimo VDP, použijte jiný profil.
Profil můžete odevzdat předčasně v případě, že
a) nebudete do konce přijímání profilů k zastižení
b) ukončujete pracovní poměr u společnosti.
V obou případech se doporučuje kontaktovat kontrolora profilů, aby potvrdil, že se profil zapsal do správného období a ke správné firmě.
Je přísně zakázáno jakkoli upravovat profil či měnit parametry jízdenek. V případě zjištění úpravy profilu bude váš profil zamítnut a můžete být potrestáni zablokováním účtu!
Potřebné nastavení hry pro řízení
Každý řidič je povinen využívat ticketpack určený pro provoz ve VDP. Každá firma si může vytvořit vlastní ticketpack, ve kterém ovšem smí změnit pouze texturovou část, nastavovací konfigurační soubor musí zůstat stejný jako ve výchozím (defaultním) ticketpacku. Veškeré takové ticketpacky musí projít schválením na úřadu. Schválení lze provést pomocí zprávy s přiloženým odkazem na upravený ticketpack.
VÝCHOZÍ TICKETPACK A HERNÍ MĚNU LZE NALÉZT ZDE
Podobně je třeba nastavit hru a provoz AI dopravy v ní. Níže lze nalézt obrázek, podle kterého si je nutné hru nastavit. První tři parametry je možné nastavit na jakoukoli hodnotu ve stanoveném rozsahu, zbylé dvě je nutné nastavit přesně na stanovené hodnoty.
Samozřejmostí jsou také zapnuté kolize s AI dopravou, chodci a terénem, prodej jízdenek (jednoduchý nebo pokročilý), synchronizace času se skutečným (pouze čas) a datum, které lze nalézt na úřední desce nebo při zapisování služby. Řidič má ZAKÁZÁNO jakkoli úmyslně manipulovat s časem a má za povinnost mít nastavený reálný čas. Povolena je pouze synchronizace času po načtení mapy. V případě desynchronizace času se povoluje jeho přenastavení na skutečný čas. Dávat pauzu (P) má hráč právo pouze při nahodilé, neplánované situaci (rodiče, požár). Pokud z nějakého důvodu dojde k pozastavení hry, je potřeba si postupně srovnávat čas se skutečným (například pomocí přeskočení přestávek na konečných zastávkách).
Obdobně je třeba využívat reálné počasí nastavením ICAO kódu, který je přidružen k mapě. ICAO kód, který je třeba použít, se dozvíte po zapsání služby.
Řidič získá nátěr vozu kliknutím na název nátěru v seznamu vozidel na stránce firmy (horní menu, sekce firmy, podsekce "Vlastněná vozidla").
Služby
Nutností je před jízdou pro VDP zapsat službu, tedy ohlásit, na které lince a s jakým vozem budete jezdit. Předpokladem je, že jste již zaměstnán u některého VDP. Pokud ne, přejděte na Úřad práce, kde naleznete nabídky zaměstnání. K zapsání služby slouží rozhraní, které naleznete kliknutím na Služby v horním menu, poté na Nástup do služby. Zde vyberte linku a vůz. Zobrazují se jen linky, na které má firma platnou licenci, a vozy, které patří firmě a jsou momentálně k dispozici. U vozidla se zobrazuje evidenční číslo, typ a nátěr vozu. Vozy v opravě, odstavené, obsazené či přidělené jinému řidiči se ve výběru vozidla nezobrazují. Pokud je vám přidělen nějaký vůz, máte ve výběru pouze přidělený vůz.
Pokud je v řádku u mapy napsaných více linek najednou, znamená to, že můžete využívat přejezdy mezi linkami dle vlastního uvážení. Pokud má firma licence na více linek na stejné mapě, ale linky jsou v řádcích služeb psány odděleně, smíte jezdit pouze tu linku, kterou jste vybrali. Pokud chcete jezdit jinou linku, je potřeba začít novou službu.
Potvrzením se zobrazí informační tabulka s mapou a číslem linky, případnou informací o výluce (podrobné informace o výluce jsou uvedeny pod informační tabulkou). Dále se zobrazí evidenční číslo vozu, typ a varianta vozu, jeho nátěr a SPZ. Všechny parametry je nutné při výběru vozu ve hře dodržet. Dále se zobrazuje ICAO kód počasí a datum, které se má nastavit. Čas zůstává stejný, jako ve skutečnosti.
Zbývá jen tlačítko pro ukončení služby. Službu ukončete, až budete chtít výkon ukončit. Tzn. nemusíte službu ukončovat na každé konečné zastávce, ale až odjedete tolik, kolik potřebujete.
Pokud se z nějakého důvodu hra odmítne správně spustit, je službu možné zrušit do deseti minut od zápisu. Stačí kliknout na Konec služby a poté na Chci vymazat službu.
Při zadávání služby a výběru linky se řidte pravidlem akademické čtvrthodinky - nezakládejte službu dříve než 15 minut před odjezdem prvního kurzu zvolené linky. V opačném případě řidiči hrozí pokuta za jízdu mimo jízdní řád, v souvislosti s čímž může dojít i k pokutování za zfalšovaný profil řidiče.
Řidič je povinen po ukončení svojí směny (tj. po skončení jím odjetého posledního kurzu na lince) nejpozději do 30 minut ukončit službu v systému. V opačném případě řidiči hrozí pokuta za neodhlášení služby a blokování vozu ostatním řidičům.
V případě, že je vůz ve hře vybaven automatickou převodovkou i přesto, že ve skutečnosti vůz stejného typu automatickou převodovkou nedisponoval, je povoleno využít jak manuální, tak automatickou převodovku. Jedná se o kompromis v hratelnosti, jelikož manuální převodovka se na ovladači, který nedisponuje spojkovým pedálem, špatně ovládá.
Spadají sem následující vozy: Ikarus 250.59, Karosa C734 (jakékoliv série), Karosa C934 (jakékoliv série), LAZ 695N.
Galerie řidičů
Řidiči zaměstnaní u firmy ve VDP mohou posílat fotografie ze své jízdy v systému. Je možné je poslat buď soukromou zprávou s odkazem na fotografii Úřadu, či jí poslat zprávou na náš FB profil, či jí na náš FB profil sdílet (soukromí musí být nastaveno na Veřejné). Za jednu poslanou fotografii obdrží řidič bonus 50 KčV na svůj účet na den.
Odesláním či sdílením fotografie na náš FB řidič (odesílatel) souhlasí s tím, že jeho fotografii umístíme pro naše potřeby na naší FB stránce, kde jí také zveřejníme. Řidič (odesílatel) je povinen k fotografii uvést svou přezdívku v systému VDP.
Správce VDP (dále jen správce) si vyhrazuje právo na zveřejnění poslané fotografie na FB VDP v libovolnou dobu spolu si informacemi o přezdívce řidiče a firmě, ve které byla tato informace pořízena. Zároveň si vyhrazuje právo uvést u fotografie informace o mapě, lince a voze, se kterými byla fotografie pořízena. Správce se zavazuje, že osobní informace (skutečné jméno řidiče - odesílatele - a jeho e-mail) nezveřejní.
Pro vedoucí firem
Založení vlastního podniku
Správa podniku jest věcí docela náročnou a chce to i krapet logického a finančního myšlení, i když se jedná o virtuální realitu. Ze začátku je vytvořen „Státní virtuální dopravní podnik“ (dále jen SVDP), který je spravován úřadem jako takovým. Poskytuje práci řidičům, kteří mají zájem se projektu účastnit. Jeho funkčnost je garantována do doby, než se vytvoří konkurenceschopné prostředí. Poté bude zrušen.
Nový virtuální dopravní podnik si za určitý peněžní obnos (25 000 KčV) může založit v podstatě každý, kdo není dlužníkem. Je na výběr ze 2 možných způsobů.
- Pracovat pro existující VDP a na založení vlastního dopravního podniku si postupně vydělat.
- Zakladatel si vezme půjčku na založení VDP a koupení autobusu. Založení firmy se tímto stane sice dosažitelné, nicméně zakladatel se vystavuje vysokému podnikatelskému riziku neschopností zajistit si zisky. To může vést ke krachu jeho firmy a následnému smazání.
Zakazuje se:
- založit podnik s nesmyslným názvem či zkratkou (srdíčka, čtverečky, smajlíci apod.)
- založit podnik s urážlivým názvem či zkratkou (JstePitomci a.s.)
- založit podnik s názvem, který existuje nebo v nedávné době existoval v reálném světě
- použít logo výrazně připomínající existující společnost, ať reálnou nebo virtuální
- použít vulgární či urážlivé logo
Další zákazy mohou být v průběhu času připsány v závislosti na žádostech.
Úřad si vyhrazuje právo upravit vložené údaje, nikoli však k poškození zakládané společnosti. Při zamítnutí žádosti je povinností uvést důvod zamítnutí. Za odeslání žádosti se účtuje poplatek 2500 KčV.
Žadatel musí mít před podáním žádosti minimálně měsíční praxi v jiném podniku.
Zaměstnavatel má právo okamžitě propustit zaměstnance, kteří pracují v jiném VDP mimo vdp.4fan.cz. Zmínění zaměstnanci nemají nárok na odškodné, ba dokonce jim může být odepřen přístup k vdp.4fan.cz až po dobu 6 měsíců.
Evidenční čísla a nátěry vozidel
Majitel dopravního podniku má dvě možnosti, jak vést systém evidenčních čísel:
1) Podnik se může (ale nemusí) zapojit do číslování pomocí čtyřmístné řady, kdy je společnosti přiřazeno první dvoučíslí, a zbylé dvě cifry jsou v mocích DP. Pokud by bylo přesáhnuto počtu 100 vozů v DP, může zažádat o další řadu. Pro přiřazení číselné řady kontaktujte instituci Prodejce vozidel.
V tomto systému lze uvést jako příklad například číslování SVDP: 0080, kdy 00 je přiřazená číselná řada a 80 je interní evidenční číslo.
2) Podnik si povede vlastní systém neintegrovaný do číslovacího systému. Jednoduše si může vymyslet evidenční čísla, jaká chce (pokud ovšem budou mít rozumný počet cifer).
V tomto systému lze uvést jako příklad číslování SPCL: 19, 74, ...
3) Jinou možností může být příklad, kdy by si podnik vedl systém číslování, kdy například v řadě 1xxx by měl autobusy standardní délky a v řadě 2xxx kloubové autobusy.
Dopravní podnik je povinen poskytnout svým řidičům soubor .regs s evidenčními čísly, které momentálně používá. (Stejně tak je řidič povinen používat ve hře stejné číslo, které si zvolil při zahájení služby). Pokud vůz zobrazovat evidenční čísla neumí, musí udělat repaint, na kterém bude logo společnosti a evidenční číslo (na pozicích nezáleží, pouze by měly být na viditelných místech, nikoliv např. pouze v interiéru). Naopak, pokud je evidenční číslo vozu přímo na repaintu, nemusí být dodáván soubor .regs. Pro přehlednost ve hře může, ale není to vyžadováno.
Není povoleno mít v jedné firmě více vozidel se stejným evidenčním číslem. Není povoleno mít v celém systému (včetně prodaných a sešrotovaných vozidel) více vozidel se stejnou SPZ.
Pro přelakování vozu použijte funkci ve správě společnosti (Firmy -> Moje firma -> Vozidla -> Detail vozidla -> Přelakovat). Nátěr je třeba nejdříve homologovat v lakovně, kde bude nátěr zkontrolován, zda odpovídá stanoveným standardům nátěrů. Pokud nátěr patří mezi základní nátěry vozidla, není potřeba přikládat odkaz nebo fotodokumentaci, stačí napsat název nátěru. V opačném případě je potřeba přiložit odkaz na nátěr či ho uploadovat do systému a nafotit vozidlo tak, aby byly vidět všechny strany vozu. O schválení či neschválení nátěru budete informováni.
Pokud má zakoupený vůz z bazaru firemní nátěr předchozí společnosti, je firma povinna tento vůz před uvedením do provozu přelakovat za standardní sazbu. Provoz vozu s cizím nátěrem není povolen a může být postihován pokutou.
Ceník lakovny je následující:
- mikrobusy, minibusy (založené na dodávkách) = 5 000 KčV
- midibusy (do cca. 10 m) = 7 500 KčV
- standardní autobusy (10,1 m - 13 m) = 10 000 KčV
- třínápravové vozy (13,1 m - 15m) nebo doubledeckery = 13 000 KčV
- kloubové autobusy = 15 000 KčV
Výplaty
Není-li stanoveno jinak, má nárok na výplatu pouze zaměstnanec, který si v daném období zapsal službu a odevzdal profil, který byl příslušným úřadem schválen (dále jen aktivní zaměstnanec). Každý aktivní zaměstnanec má od zaměstnavatele nárok na minimální mzdu ve výši 5000 KčV. Tuto mzdu musí aktivní zaměstnanec od zaměstnavatele obdržet nejpozději do 12. dne v následujícím měsíci. V případě, že tuto mzdu neobdrží, se stačí obrátit na úřad a ten se daným problémem bude zabývat. Je na zaměstnavateli, jak bude kalkulovat výplaty pro své aktivní zaměstnance, nicméně tato mzda nesmí být nižší, než stanovená minimální mzda. V případě, že úřad při kontrole zjistí, že některý ze zaměstnavatelů nevyplácí mzdy, bude s danou firmou zahájeno správní řízení, které může vést až k zákazu činnosti. Zaměstnavatel nemusí vyplácet mzdu sám sobě a zaměstnancům, kteří si v daném období nezapsali žádnou službu, neodevzdali profil nebo hrubě porušili vnitřní pravidla firmy.
Vyúčtování
Finanční úřad na konci měsíce ověří veškeré příjmy a výdaje společnosti a zašle společnosti měsíční výpis. Banka odešle finanční prostředky na účet podniku, kde už bude moci firma s těmito prostředky disponovat (například pořídit nový autobus, zaplatit zaměstnancům výplaty atd.). V případě, že firma vykáže ztrátu, bude tato suma odečtena z firemního účtu. V případě, že suma na tomto účtu klesne na ztrátu 1 mil. KčV, bude firma poslána do insolvenčního řízení, kde se rozhodne o jejím osudu. Bude buď odkoupena jinou firmou, v případě nezájmu o tuto firmu bude prostě zrušena. Zaměstnanci této firmy v případě prodeje přejdou pod nového zaměstnavatele, v případě konce firmy budou zaměstnanci propuštěni.
Licence
Firma může nakupovat licence na provozování linky na období jednoho měsíce. Licence jsou rozděleny do několika úrovní. Firmám je na základě vyúčtování nastavena úroveň. Firma si může koupit licence z úrovně, ve které se nachází a kterékoli nižší. Ceny licencí jsou uvedeny nad seznamem licencí a před samotným nákupem licence. Uvedený počet zastávek musí být obsloužen během jednoho období.
- Úroveň 1 - bez požadavků
- Úroveň 2 - 900 200 zastávek, Průměrné pohodlí cestujících 65%
- Úroveň 3 - 1800 400 zastávek, Průměrné pohodlí cestujících 75%
- Úroveň 4 - 2700 600 zastávek, Průměrné pohodlí cestujících 80%
- Úroveň 5 - 3600 800 zastávek, Průměrné pohodlí cestujících 85%
- Úroveň 6 - 4500 1000 zastávek, Průměrné pohodlí cestujících 90%
Licence lze nakupovat od 24. dne v měsíci do 4. dne v následujícím měsíci za normální cenu. Mimo tato data je cena licencí trojnásobná.
Zakoupením licence se firma zavazuje linku obsluhovat. Linka je považována za obslouženou, je-li na ní vypraven vůz alespoň 10x v měsíci. Neobsloužení licence bude postihováno pokutou a zákazem obsluhování linky na tři následující období.
Pokud Vám v seznamu nějaká licence či mapa chybí, kontaktujte Úřad.
Dotace
Úvodní dotace činí 500 000 KčV. O dotaci je možné žádat až po založení firmy. V případě, že firma využila na své založení půjčku, o kterou žádal zakladatel či třetí osoba, která zakladateli peníze poskytla, má firma nárok jen na poloviční výši dotace. Firma, které byla dotace vyplacena, musí po dobu 3 měsíců obsloužit alespoň 250 zastávek za měsíc, jinak bude nucena dotaci uhradit zpět úřadu.
O dotaci na koupi autobusu si firmy mohou zažádat pomocí příslušného formuláře. Dotace mohou být zamítnuty, avšak firma bude informována o důvodu zamítnutí. V případě, že firma dotaci využije na koupi jiného autobusu, než na který tuto dotaci požadovala, bude po ní vymáhána částka, o kterou se nelegálně obohatila a navíc bude stanovena pokuta až do výše 1 000 000 KčV. Dotace se nevztahuje na bazarové autobusy.
Dotace na koupi nového autobusu činí 75 % ceny vozu. O dotaci na koupi autobusu je možné žádat pokaždé, kdy firma obslouží 5000 zastávek. Do formuláře vyplňujte již přepočítanou cenu.
Prodejce vozidel
V menu nahoře si vyberete sekci Prodejce vozidel, kde následně vyberete Nové vozy. Uvedené provozní náklady se mohou zvýšit, pokud bude zjištěno, že jsou nastaveny příliš nízko. Do poznámky pro prodávajícího prosím pište požadovaný nátěr, který si přejete získat s autobusem, jinak Vám bude vybrán základní nátěr, který si budete muset přelakovat.
Též je možné zakoupit ojeté vozy z Bazaru, které jsou sice cenově dostupnější, ale jsou zpravidla v horším stavu, než nové vozy. Na bazarové vozy není možné získat dotaci.
Pokud Vám v prodejci vozidel chybí nějaké vozidlo, které se touto dobou vyrábí, můžete jej přidat pomocí formuláře v sekci Prodejce vozidel -> Nové vozy -> Navrhnout nový vůz. Pravidla k přidávání vozidel jsou uvedeny výše.
Předváděcí jízdy
Občasně může být na úřední desce vyvěšena nabídka k podání žádostí o předváděcí jízdu zprostředkovaná pomocí Prodejce vozidel. Většinou se jedná o prototyp vozu, který bude vyráběn v příštím období. Veškeré náklady hradí výrobce vozu, tzn. pro VDP nevzniká žádný výdaj za provoz. O předváděcí jízdy se smí hlásit pouze firmy, jenž splnily podmínky předchozí předváděcí jízdy. Nové firmy, které se ještě nikdy nezapojily do předváděcích jízd, se mohou přihlašovat. V případě zájmu o předváděcí jízdu, je třeba zaslat žádost zprávou instituci "Prodejce vozidel" (dále "přihláška"). Pořadí firem je implicitně řazeno podle pořadí přihlášek. V případě zájmu o specifický termín z harmonogramu je možno o něj v přihlášce zažádat. V případě vybrání již obsazeného termínu má přednost firma, jenž zaslala svou přihlášku dříve.
Výše uvedený harmonogram je součástí nabídky k podání žádostí na úřední desce. Je vypsán určitý počet termínů s předem udaným rozmezím dat. Průběžně jsou podle přihlášek přidávány zkratky firem k jednotlivým termínům. V harmonogramu je též vyznačeno, zda firma splnila či nesplnila podmínky. Splněný požadavek je označen znakem "✔", nesplněný požadavek je označen pomocí znaku "✘".
Po firmě se během předváděcích jízd vyžaduje určitý počet odjetých plnohodnotných služeb (většinou 5 - 10). Plnohodnotnou službou je myšlena služba, jenž trvá déle než 20 minut. Tyto požadavky jsou zveřejněny v nabídce na úřední desce. Neplatné služby se nezapočítávají a je tolerována pouze jedna neplatná služba. V případě dvou či více neplatných služeb je předváděcí jízda automaticky brána jako nesplněná.
V případě selhání splnění požadavků nebude firmě nesplňující požadavky umožněno zapojení do předáděcích jízd po dobu 6 herních let (tzn. 6 reálných měsíců).
Prodejce vozidel si vyhrazuje právo kdykoliv přerušit předváděcí jízdy.
Banka
Banku má na starosti přidělování financí dle výkazů (viz výše), případné vymáhání dlužných částek, půjčky a kontrolu online bankovnictví.
O půjčku je možné žádat soukromou zprávou (příjemce: Banka), do které napíšete požadovanou sumu. Banka poté navrhne splátkový kalendář.
Inzerce
Na webových stránkách je možno podávat inzeráty na hledání zaměstnanců. Prosíme, vyjadřujte se slušně a kultivovaně! V případě, že inzerát bude urážlivý, nečitelný, či jakkoliv jinak považován za nepřijatelný, vyhrazujeme si právo ho smazat, uživatel bude o tomto kroku informován a v případě opakování situace může být zabanován. Jakákoli inzerce nesouvisející s VDP není tolerována.
Odpovědné osoby
luky.pat - správa webu, automatizace systému, banka, kontrolor profilů, úřad | |
Jazz – pplk. dopravní policie, prodejce vozidel, úřad | |
shitman – PR oddělení, plk. dopravní policie, tiskový mluvčí, úřad |
Důrazně doporučujeme v případě nových dotazů či požadavků kontaktovat místo odpovědných osob přímo určitou instituci. V případě obecných dotazů o systému je možné kontaktovat PR oddělení.